مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 تیر 1398 ساعت 12:032019-07-21بين الملل

معاون وزیر دفاع آمریکا: طرح عبور آزاد از تنگه هرمز را اجرا می کنیم


معاون وزیر دفاع آمریکا گفت که این کشور در رایزنی با شرکای خود در ناتو و متحدان منطقه ای اش آماده اجرایی کردن طرح عبور آزاد و باز کشتی ها از تنگه هرمز است.

- معاون وزیر دفاع آمریکا گفت که این کشور در رایزنی با شرکای خود در ناتو و متحدان منطقه ای اش آماده اجرایی کردن طرح "عبور آزاد و باز" کشتی ها از تنگه هرمز است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از شبکه الجزیره، جان رود معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاسی در نشست امنیتی آسپن از رایزنی های واشنگتن با شرکای خود در ناتو و برخی متحدانش و سایر کشورها در منطقه خلیج (فارس) درباره طرح عبور آزاد و باز در تنگه هرمز خبر داد.

جان رود گفت: ما در حال آغاز یک مفهوم تحت عنوان نگهبان هستیم که در آن مجموعه ای از کشورهای دخیل را برای محافظت از عبور آزاد و باز تجاری در تنگه هرمز و خلیج فارس در اختیار داریم.

وی در ادامه گفت که آمریکا مذاکراتی با شرکای خود در ناتو و برخی متحدان و دیگر کشورها در خلیج (فارس) داشته است تا به این تلاش مشترک برای باز نگه داشتن آبراه های حیاتی بپیوندند.

این مقام آمریکایی با بیان اینکه عملیات جدید طی روزها و هفته های آتی اجرایی خواهد شد، گفت: ایده این است که نگهبان های بیشتری برای نظارت بر فعالیت در خلیج (فارس) با ارزیابی های اطلاعاتی و نظارتی داشته باشیم و به علاوه یک حضور دری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معاون وزیر دفاع آمریکا: طرح عبور آزاد از تنگه هرمز را اجرا می کنیم

معاون وزیر دفاع آمریکا: طرح عبور آزاد از تنگه هرمز را اجرا می کنیم