مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 تیر 1398 ساعت 10:332019-07-21پزشكي

بستر حرفه آموزی و مشارکت اجتماعی افراد ناتوان ذهنی فراهم شود


عضو هیات علمی گروه کاردرمانی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برخی از مهم ترین مشکلات افراد ناتوان ذهنی در سطح جامعه، - بر فراهم آوردن بستر حرفه آموزی و مشارکت اجتماعی این افراد در سطح جامعه تاکید کرد.

زهرا پاشازاده آذری در گفت وگو با ایسنا، به مناسب روز جهانی ناتوانی های ذهنی با بیان اینکه بهره هوشی افراد ناتوان ذهنی پایین تر از حد طبیعی است، اظهار کرد: این ناتوانی عملکرد، این افراد را در زندگی و وظایف روزمره مختل می کند.

در حقیقت رفتارهای تطابقی در این افراد کمتر از رفتار عادی است.

وی با اشاره به دسته بندی های مختلف عقب ماندگی ذهنی در سطوح خفیف، متوسط، شدید و عمیق، اظهار کرد: عملکرد این افراد نسبت به نرم طبیعی مختل شده و اکثر آنان قادر به تحصیل در مدارس عادی نبوده و باید در مدارس استثنایی به تحصیل بپردازند.

البته دسته ای از این افراد که جزو اختلالات مرزی شناخته می شوند یعنی به حد عقب ماندگی ذهنی خفیف هم نمی رسند که اصطلاحا بوردر لاین خوانده شده و قادر به تحصیل در کنار افراد عادی هستند.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد جدید در دنیا، کاهش فاصله بین کودکان عقب مانده ذهنی و کودکان طبیعی است، خاطرنشان کرد: رویکردهای جدید جهانی به سمت کاهش فاصله بین این افراد با دیگر افراد جامعه پیش رفته، ولی متاسفانه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بستر حرفه آموزی و مشارکت اجتماعی افراد ناتوان ذهنی فراهم شود

بستر حرفه آموزی و مشارکت اجتماعی افراد ناتوان ذهنی فراهم شود