مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 تیر 1398 ساعت 09:432019-07-20اقتصادي

کاهش قیمت ارز و تقاضا؛ علت اصلی کاهش قیمت طلا و سکه است


یک استاد دانشگاه با اعلام اینکه عامل اصلی کاهش قیمت ها در بازار سکه و طلا، کاهش قیمت ارز و کاهش تقاضاست، گفت: از دیگر دلایل این کاهش می توان به ورود سکه های پیش فروش شده به بازار و عرضه مناسب آن ها اشاره کرد.

- فرشاد فصاحت استاد دانشگاه پیام نور استان قزوین در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: همان طور که شاهدیم قیمت ها در بازار طلا و سکه در دو سه هفته اخیر روند کاهشی داشته که عامل اصلی این کاهش قیمت ها، کاهش قیمت ارز و کاهش تقاضاست.

وی ادامه داد: یکی از دلایل کاهش میل خرید طلا و سکه در بازار هم زمان با کاهش قیمت ارز و قیمت سکه وارد بازار شدن سکه هایی است که از سال گذشته به مردم پیش فروش شده بوده است؛ عرضه مناسب سکه ها در بازار موجب شده تا سکه های پیش فروشی وارد چرخه بازار شوند و تقاضا برای خرید طلا و سکه کم شود.

این اقتصاددان با اشاره به اینکه ریزش قیمت ها موجب افزایش میزان عرضه در بازار شده است، خاطرنشان کرد: جمع زیادی از مردمی که به دارندگان دلارهای خانگی شهرت دارند، امروز وارد بازار شده و نسبت به فروش ارزهای خانگی اقدام کرده اند؛ در این شرایط هجوم مردمی که قصد فروش سریع دلارهای خود را دارند به بازار باعث سوءاستفاده برخی صراف ها و خرید دلارها با نرخ های پایین تری شده است که کاهش سطح قیمت دلار را رقم می زند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش قیمت ارز و تقاضا؛ علت اصلی کاهش قیمت طلا و سکه است

کاهش قیمت ارز و تقاضا؛ علت اصلی کاهش قیمت طلا و سکه است