مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 تیر 1398 ساعت 18:132019-07-18سياسي

اختصاص 150 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به آبخیزداری


رییس صندوق توسعه ملی از اختصاص 150 میلیون یورو به حوزه آبخیزداری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مرتضی شهیدزاده در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان، اظهار کرد: صندوق توسعه ملی یکی از ابتکارات مقام معظم رهبری بود که پس از اینکه حساب ذخیره ارزی تشکیل شد و نتوانست اهداف مورد نظر را برآورده کند با دستور ایشان و با تصویب مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

وی تصریح کرد: این صندوق با هدف تبدیل بخشی از منابع به ثروت های ماندگار، مولد و سرمایه های زاینده اقتصادی و حفظ سهم نسل های آینده از منابع نفت و گاز و فرآورده های نفتی از طریق تأمین مالی سرمایه گذاری در قالب اعطای تسهیلات بانکی به بخش های دولتی و سرمایه گذاری در بازارهای پولی و مالی خارجی تشکیل شده است.

رییس صندوق توسعه ملی خاطرنشان کرد: این منابع اول اینکه برای نسل آینده و دوم اینکه برای تحرک بخش خصوصی به منظور کمک به توسعه اقتصادی است، یعنی بخش دولتی هیچ سهمی از صندوق توسعه ملی ندارد.

شهیدزاده اضافه کرد: در سال 1394 با تصویب مجلس و به اذن مقام معظم رهبری 10 درصد از ورودی منابع هر سال صندوق را برای بخش کشاورزی و 10 درصد را برای بخش صنعت اختصاص دادیم.

وی بیان کرد: طبق اساسنامه پول به طرح هایی پرداخت می شود که بتواند از محل ارز آوری ناشی از صادرات محصول نسبت به بازپرداخت اصل و سود پول اقدام کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 150 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به آبخیزداری

اختصاص 150 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی به آبخیزداری