مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 تیر 1398 ساعت 10:332019-07-18پزشكي

پزشکان میزان بیلی روبین نوزاد را باید بسنجند


مدیر سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان، گفت: پزشکان باید میزان بیلی روبین نوزاد را پس از تولد بسنجند، چرا که اگر مقدار زردی نوزاد افزایش یابد عوارض آن به صورت جسمی و ذهنی بروز می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، تولد نوزاد همراه با شادی که برای پدر و مادر به همراه دارد، دغدغه های خاص خودش را هم دارد، به خصوص وقتی والدین تولد اولین فرزندشان را تجربه کنند آنها از هر چیزی می ترسند و همه چیز آنها را نگران می کند، در هنگام سایر مشکلات ، نداشتن زردی نوزاد یکی از مواردی است که در روزهای اول تمام فکر و ذکر مادر و پدر را به خود مشغول می کند.

هایپربیلی روبینمی (زردی نوزادان) یک مشکل شایع و در اغلب موارد خوش خیم در نوزادان است، تخمین زده شده که در حدود 60 الی 80 درصد نوزادان سالم در هفته اول تولد از نظر بالینی به زردی مبتلا می شوند.

افزایش زردی در نوزاد به وسیله کبد متابولیزه شده که موجب کبودی یا خونریزی داخلی، کاهش طول عمر گلبول های قرمز و عفونت می شود.

هایپربیلی روبینمی نوزادی تحت عنوان زردی شناخته می شود، یک رنگ زرد مایل به نارنجی که معمولا در پوست نوزادان با حداقل غلظت توتال بیلی روبین سرم بین 6 و 7 mg/dl دیده می شود .

زردی ناشی از این تغییرات، زردی فیزیولوژیک نامیده شده و باور بر این است که حاصل از افزایش تولید بیلی روبین به علت تخریب گلبول های قرمز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پزشکان میزان بیلی روبین نوزاد را باید بسنجند

پزشکان میزان بیلی روبین نوزاد را باید بسنجند