مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 تیر 1398 ساعت 16:132019-07-17اقتصادي

تایم خاص در رینگ ارزی/ رودروریی نیما و بازار


تحولات امروز بازار ارز را باید در تاریخ حیات سامانه نیما و رقابت آن با بازار آزاد ثبت کرد؛ زمانی که اختلاف قیمت 7000 تومانی و حتی بیشتر بین این دو کاملا شکست و نیما بالاتر از بازار آزاد قیمت خورد.

- معامله گران در بازار نیما که تا همین چند ماه و شاید چند هفته پیش تمایلی برای انجام معاملات خود در این سامانه به دلیل اختلاف قیمت با بازار آزاد نداشتند، در روزهای اخیر به ویژه امروز شاهد آن بودند که معاملات آنها با قیمت هایی بالاتر انجام می شود؛ اتفاقی به نفع صادرکننده و ضرر واردکننده.

در این بین مشخص نیست در ذهن سیاست گذار ارزی چه می گذرد و آخر این ماجرا کجاست؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روند کاهشی قیمت دلار ادامه پیدا کرد و از کانال 14 هزار در حدود یک ماه و نیم پیش به 13 هزار و 12 هزار تومان وارد شد و اکنون در کانال 11 هزار و تقریباً در کف قیمتی این کانال قرار دارد؛ به طوری که در آغاز معاملات امروز (چهارشنبه) دلار تا 11 هزار و 200 یا 11 هزار و 150 تومان قیمت خورد.

نوسان قیمت های امروز در دو بازار روندی عجیب در جریان ارزی رقم زد و بازار آزاد معاملات سامانه نیما را پشت سر گذاشت و در قیمتی پایین تر از آن قرار گرفت؛ به طوری که در برخی ساعات اختلاف قیمت این دو بازار به حدود 400 تا 500 تومان رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تایم خاص در رینگ ارزی/ رودروریی نیما و بازار

تایم خاص در رینگ ارزی/ رودروریی نیما و بازار