مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 تیر 1398 ساعت 10:482019-07-17اقتصادي

تخریب سالانه خاک ایران به اندازه تنب بزرگ و کوچک!


یک فعال زیست محیطی مدعی شد که ایران سالانه به اندازه جزایر تنب بزرگ و کوچک تخریب خاک دارد.

- مسعود مولانا در گفت وگو با ایسنا، مقدار تخریب سالانه خاک جهان را 24 میلیارد تن اعلام کرد و گفت: آمار فرسایش خاک ایران به تنهایی معادل یک دوازدهم مقدار جهانی آن یعنی برابر 2 میلیارد تن در سال بوده و این در حالیست که ایران فقط یک درصد جمعیت دنیا را در اختیار دارد.

وی تخریب منابع طبیعی و به ویژه جنگل ها را عامل اصلی فرسایش خاک در کشور دانست و تاکید کرد: با هر سیل و بارش شدید باران بخش عظیمی از خاک های مرغوب جنگلی کشور از دست رفته و به رودخانه ها، پشت سدها و دریاهای کشور وارد می شود.

عضو شورای هماهنگی شبکه ملی تشکل های محیط زیست و منابع طبیعی کشور با بیان اینکه مهمترین سرمایه کشور، خاک است، خاطرنشان کرد: در بدترین حالت ممکن شما می توانید آب را وارد کرده و یا با شیرین سازی دریاها منابع آبی ایجاد کنید اما اگر خاک از بین برود جایگزینی برای آن وجود نداشته و واردات آن غیرممکن است.

وی به آرمان های میهن پرستانه ملت شریف ایران اشاره و تصریح کرد: ما می گوییم نسبت به خاک سرزمین مان تعصب و غیرت داشته و حاضر به از دست دادن حتی یک وجب از آن نیستیم در حالیکه سالانه 2 میلیارد تن از خاک کشور تخریب می شود، این در واقع همان خاک است و هیچ فرقی نمی کند که به چه شکل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب سالانه خاک ایران به اندازه تنب بزرگ و کوچک!

تخریب سالانه خاک ایران به اندازه تنب بزرگ و کوچک!