مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 تیر 1398 ساعت 12:282019-07-16فرهنگي

افتتاح موزه «نجیب محفوظ» در مصر


پس از گذشت 13 سال از درگذشت «نجیب محفوظ»، نویسنده نامدار مصری و برنده جایزه نوبل ادبیات، یک موزه به مناسبت گرامی داشت این نویسنده در شهر «قاهره» افتتاح شد.

- پس از گذشت 13 سال از درگذشت نجیب محفوظ ، نویسنده نامدار مصری و برنده جایزه نوبل ادبیات، یک موزه به مناسبت گرامی داشت این نویسنده در شهر قاهره افتتاح شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از یورونیوز، این موزه که موزه نجیب محفوظ و مرکز خلاقیت نام دارد در حقیقت متعلقات کتابخانه شخصی محفوظ ، اولین نویسنده عرب برنده جایزه نوبل ادبیات را در خود جای داده است.

برنامه افتتاح این موزه که در حقیقت یک خانه بازسازی شده متعلق به سال 1774 است سال ها پیش مطرح شده بود، اما مشکلات مالی و دیگر شرایط خاص مانع آن شده بود.

ایناس عبدالدایم وزیر فرهنگ مصر در مراسم افتتاح این موزه در روز یکشنبه بیان کرد: امیدوارم این مکان به یک مرکز مهم فرهنگی و جاذبه توریستی تبدیل شود.

این ساختمان دوطبقه در نزدیکی منطقه ای که محفوظ در آن به دنیا آمده بود و الهام بخش بسیاری از داستان ها و شخصیت های این نویسنده بود، قرار دارد.

این موزه در کنار نمایش برخی از متعلقات شخصی و یادداشت های این نویسنده، یک سالن بزرگ از تمامی آثار محفوظ را که شامل ویرایش های قدیمی و جدید می شوند، چندین سالن سمینار، یک کتابخانه شخصی و یک کتابخانه شا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاح موزه «نجیب محفوظ» در مصر

افتتاح موزه «نجیب محفوظ» در مصر