مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 تیر 1398 ساعت 12:032019-07-16حوادث

کمک به نیازمندان؛ ترفند کلاهبرداری سایبری


رییس پلیس فتا خراسان شمالی در خصوص برخی افراد سودجو که با سوء استفاده از نام موسسه های خیریه و کمک به خانواده های نیازمند از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی کلاهبرداری می کنند به شهروندان هشدار داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرگرد یوسف شاکری در تشریح این خبر گفت: این افراد در ایام و مناسبت های مختلف با انتشار پیام هایی مانند کمپین جمع آوری کمک های نقدی برای نیازمندان و … در شبکه های اجتماعی و یا سایت های اینترنتی بارگذاری می کنند که هموطنان باید مراقب باشند به هیچ عنوان به این پیام ها اطمینان نکنند و اگر می خواهند کمکی نیز به افراد بی بضاعت یا نیازمند کنند حتماً از طریق سایت ها و موسسات معتبر اقدام نمایند.

وی افزود: این افراد با تحریک کردن حس کنجکاوی و برانگیختن حس ترحم و نو دوستی افراد با شیوه هایی همچون ارسال ایمیل، قرار دادن مطلب در شبکه های اجتماعی، تماس تلفنی و …اقدام به فریب مردم می کنند.

رییس پلیس فتا استان به کاربرانی که قصد دارند کمک های خود را از طریق فضای مجازی یا تلفن بانک پرداخت کنند، توصیه کرد: از طریق شرکت ها و مؤسسات شناخته شده در کشور که توسط رسانه های جمعی شماره حساب های رسمی آنها اعلام می شود، اقدام کرده و از واریز پول به حساب های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمک به نیازمندان؛ ترفند کلاهبرداری سایبری

کمک به نیازمندان؛ ترفند کلاهبرداری سایبری