مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 تیر 1398 ساعت 14:582019-07-15سياسي

پدر توپخانه ایران و از قهرمانان و نوابغ دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست


امیر سرتیپ احمد ترکان معاون اسبق عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران، پدر توپخانه ایران و از قهرمانان ملی، نوابغ و اسطوره های دوران هشت سال دفاع مقدس آسمانی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ احمد ترکان، معاون اسبق عملیات ارتش جمهوری اسلامی ایران، پدر توپخانه ایران، از قهرمانان و نوابغ دوران هشت سال دفاع مقدس و یار دیرین شهید صیاد شیرازی صبح امروز دار فانی را وداع گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

امیر سرتیپ احمد ترکان در سال 1341 وارد دانشگاه افسری ارتش شد و پس از طی دوره مقدماتی توپخانه و سپری کردن دوره های تکاور، چتربازی، مربی کوهستان و دیگر دوره ها، به تیپ 55 هوابرد شیراز را برای ادامه خدمت منتقل شد.

وی که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، نقش مؤثری در نجات مردم و کمک به هموطنانش بویژه در غرب کشور و پاکسازی محور بانه و سردشت و ممانعت از سقوط شهر سنندج و نجات پادگان لشکر 28 سنندج داشت، در طی دو مرحله و در مقاطع بسیار حساس و مهمِ هشت سال دفاع مقدس تا پایان جنگ تحمیلی، بخاطر داشتن نبوغ نظامی و ابتکار عمل منحصر بفرد، فرماندهی لشکر 28 کردستان را بر عهده گرفت.

این قهرمان ملی و اسطوره دوران دفاع مقدس، همچنین پس از جنگ تحمیلی، به عنوان فرمانده مرکز آموزش توپخانه و موشک های نیروی زمینی در اصفهان، فرمانده قرارگاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پدر توپخانه ایران و از قهرمانان و نوابغ دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست

پدر توپخانه ایران و از قهرمانان و نوابغ دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست