مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 تیر 1398 ساعت 13:582019-07-10پزشكي

خطری به نام «سوما» در باشگاه های بدنسازی


یک کارشناس تغذیه ورزشی با اشاره به استفاده هورمون رشد در برخی باشگاه های بدنسازی، گفت: گاهی دیده می شود مربیان باشگاه بدنسازی به صورت غیر قانونی مصرف این دارو را به ورزشکار توصیه می کنند؛ - این درحالیست که مصرف نابجای این دارو عوارض و تبعات وحشتناکی دارد و در ردیف مکمل های ممنوعه قرار دارد و اگر ورزشکاری آمپول هورمون رشد استفاده کند، تست دوپینگ وی مثبت خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر فاطمه سلطانی - کارشناس تحقیق و توسعه معاونت غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره هورمون رشد گفت: این هورمون، هورمونی است که توسط غده هیپوفیز در مغز ترشح شده و در رشد دوران کودکی و متابولیسم پروتیین ها، کربوهیدرات ها و لیپیدها تاثیر دارد.

وی ادامه داد: استفاده های تایید شده این هورمون در کشورهای مختلف، گوناگون است؛ اما معمولا برای درمان کودکانی که از کمبود این هورمون در بدن رنج می برند، رشد نامناسب در اثر نارسایی کلیوی، سندروم ترنر و کودکانی که با وزن پایین به دنیا آمده اند و تا دو سالگی نتوانسته اند رشد مناسبی داشته باشند، استفاده می شود.

سلطانی با اشاره به اینکه این دارو در بعضی موارد خاص و با تایید پزشک برای تحریک رشد قدی کودکان نیز مصرف می شود، گفت: علاوه بر این موارد مصرف، هورمون رشد به دلیل داشتن اثرات بیولوژیکی متعدد، در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطری به نام «سوما» در باشگاه های بدنسازی

خطری به نام «سوما» در باشگاه های بدنسازی