مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 تیر 1398 ساعت 10:232019-07-10سياسي

اقتصاد بومی بوشهر با حضور گردشگران علمی تقویت می شود


رییس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس بوشهر عنوان کرد: حضور گردشگران علمی در استان باعث پویایی و تقویت اقتصاد بومی می شود و می تواند به توسعه و رونق گردشگری و صنایع دستی استان کمک کند.

- مریم قائمی در گفت وگو با ایسنا در خصوص فعالیت های انجام شده در پژوهشگاه اقیانوس شناسی گفت: در حال حاضر 3 برنامه کلان داریم که طرح های پژوهشی اعضای هیأت علمی همه مراکز ساحلی پژوهشگاه اقیانوس شناسی در راستای این برنامه ها تعریف می شود.

وی افزود: این برنامه ها شامل پایش دریای خلیج فارس، عمان و تنگه هرمز با استفاده از کاوشگر خلیج فارس است که این کاوشگر تاکنون 4 گشت دریایی در محدوده آب های بوشهر، خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان انجام داده است.

عضو هیأت علمی گروه علوم زیستی دریا در پژوهشکده علوم دریایی با بیان اینکه نمونه برداری از آب های فراساحلی انجام شده است، اظهار کرد: در این گشت ها پارامترهای مختلف شیمیایی، فیزیکی، زیستی، زمین شناسی، هواشناسی، اقیانوس شناسی ماهواره ای و مهندسی دریا نمونه برداری و مطالعه شده اند.

برنامه پایش تغییرات اقلیمی به زودی ابلاغ خواهد شد رییس مرکز اقیانوس شناسی خلیج فارس تصریح کرد: برنامه پایش نواحی ساحلی دریاهای پیرامون ایران یعنی دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان در دست اجرا است که در این زمینه در استان بوشه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقتصاد بومی بوشهر با حضور گردشگران علمی تقویت می شود

اقتصاد بومی بوشهر با حضور گردشگران علمی تقویت می شود