مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 تیر 1398 ساعت 00:432019-07-07سياسي

نمایش آمریکا در نشست شورای حکام از نگاه صباح زنگنه


یک کارشناس مسائل حقوق بین الملل با بیان این که آمریکایی ها در نشست ویژه شورای حکام نمایشی را انجام خواهند داد، گفت: اقدامات ایران در چارجوب برجام بوده، - خروج از ان پی تی تلقی نمی شود و طبعا مهم ترین  نقض از سوی آمریکا با خروج از برجام اتفاق افتاده است.

صباح زنگنه در گفت وگو با ایسنا درباره نشست ویژه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، با تاکید بر این که اقداماتی که تاکنون از سوی ایران انجام شده در چارچوب برجام بوده، گفت: گام بعدی ایران نیز شاید خروج از برجام به شمار نمی رود و محدوده نیازهای ایران تعیین کننده سقف تولید یا سقف درصد نوع محصول است، بنابراین اقدامات این چنینی ایران نمی تواند مشمول خروج از برجام یا خروج از معاهده ان پی تی تلقی شود.

وی تصریح کرد: گزارش بازرسان آژانس هم در این زمینه مشخص خواهد کرد که ایران چه حجمی را افزایش داده و چه درصدی از اورانیوم را غنی سازی می کند، تمام این ها طبق معاهده ان پی تی است و خروج از ان پی تی تلقی نمی شود.

این کارشناس مسائل حقوق بین الملل همچنین بیان کرد: نهایتاً مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش خود را ارائه می دهد و اعضای شورای حکام نیز در مورد موضوع بحث و گفت وگو خواهند کرد، همچنین آمریکا مصر خواهد بود که در گزارش به تخلفات ایران اشاره شود، سایر کشورها نیز اعلام خواهن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمایش آمریکا در نشست شورای حکام از نگاه صباح زنگنه

نمایش آمریکا در نشست شورای حکام از نگاه صباح زنگنه