مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 تیر 1398 ساعت 12:482019-07-06سياسي

جنگل های هیرکانی در فهرست میراث جهانی


مدیرکل میراث فرهنگی، گرشگری و صنایع دستی استان گیلان گفت: در چهلمین اجلاس کمیته میراث جهانی جنگل های هیرکانی در فهرست میراث جهانی قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شهرود امیرانتخابی با اعلام این خبر گفت: در چهلمین اجلاس کمیته میراث جهانی یونسکو که در باکو بر گزار شد ایران با یک پرونده پیشنهادی تحت عنوان جنگل های هیرکانی ایران که بخش عمده ی آن در استان گیلان قرار دارد در فهرست میراث جهانی قرار گرفت.

وی ضمن تبریک به مردم ایران به ویژه مردم استان گیلان گفت: جنگل های هیرکانی از بقایای جنگل های دوران سوم زمین شناسی هستند و به لحاظ پایداری و قدمت از اهمیت بسزایی بر خوردار هستتد.

امیرانتخابی با اشاره به وجود موقعیت خاص آب و هوا در کرانه جنوبی و جنوب غربی دریای خزر پوشش جنگلی منحصر به فردی شکل گرفته اظهار کرد: حدود دو میلیون هکتار از این جنگل ها در ایران به ویژه شمال کشور قرار دارد ثبت جهانی این اثر ارزشمند در فهرست میراث جهانی اقدام مناسب برای حفظ زیست بوم و گردشگری طبیعی است که سه سایت از جنگل های هیرکانی که شامل لیسار تالش، گشت رودخان فومن و سیاه رود رودبار مربوط به استان گیلان است.

وی با بیان اینکه این مناطق به عنوان مناطق حفاظتی تلقی و هیچ گونه دخالت انسانی در آن انجام نخواهد شد و به عنوان جاذبه های طبیعی گیلان محسوب خواهند شد،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جنگل های هیرکانی در فهرست میراث جهانی

جنگل های هیرکانی در فهرست میراث جهانی