مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 تیر 1398 ساعت 10:332019-07-05بين الملل

فروش 6 میلیون دلاری یک مجسمه در لندن


مجسمه 3 هزار ساله «توت عنخ آمون» پادشاه مصر باستان علی رغم اعتراض های کشور مصر نسبت به دزدی بودن آن، در حراجی کریستیز لندن به فروش رفت.

- مجسمه 3 هزار ساله توت عنخ آمون پادشاه مصر باستان علی رغم اعتراض های کشور مصر نسبت به دزدی بودن آن، در حراجی کریستیز لندن به فروش رفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از گاردین، مجسمه برنزی توت عنخ آمون که بیش از 3 هزار سال قدمت داشت در حالی توسط یک خریدار ناشناس به مبلغ 5.

97 میلیون دلار خریداری شد که بیرون از حراجی کریستیز حدود 20 نفر با پلاکاردهایی با نوشته تاریخ مصر فروشی نیست نسبت به فروش این مجسمه باستانی اعتراض کردند.

مقامات مصری مدت هاست خواستار بازگشت آثار تاریخی خارج شده از این کشور توسط باستان شناسان و قدرت های استعماری هستند که از جمله این آثار می توان به سنگ نبشته رزتا استون اشاره کرد که در موزه بریتانیا نگهداری می شود.

کشورهای دیگر چون یونان نیز خواستار بازگشت مجسمه پارتنون و نیجریه نیز در تلاش برای بازگرداندن مجسمه های برنزی بنین است که در اختیار بریتانیایی ها قرار دارد.

حراجی کریستیز در واکنش به اعتراض ها برای به حراج گذاشتن مجسمه باستانی توت عنخ آمون اعلام کرده که این اثر را در سال 1985 از یک دلال آثار تاریخی به نام هاینز هرزر در مونیخ خریداری کرده و پیش از آن نیز جوزف مسینا دلال هنری ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروش 6 میلیون دلاری یک مجسمه در لندن

فروش 6 میلیون دلاری یک مجسمه در لندن