مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 تیر 1398 ساعت 10:032019-06-28دانش

ناسا کاوشگر پرنده به قمر زحل می فرستد


آژانس فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرد قصد دارد طی مأموریت جدیدی یک کاوشگر پرنده موسوم به دراگون فلای به قمر تایتان که یکی از قمرهای سیاره زحل است، - آژانس فضایی آمریکا (ناسا) اعلام کرد قصد دارد طی مأموریت جدیدی یک کاوشگر پرنده موسوم به "دراگون فلای" به قمر "تایتان" که یکی از قمرهای سیاره زحل است، بفرستد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از انگجت، ناسا مأموریت سیاره ای بعدی خود را انتخاب کرده است و می خواهد یک کاوشگر پرنده به نام دراگون فلای (Dragonfly) را به بزرگترین قمر زحل یعنی تایتان بفرستد.

این کاوشگر بدون چرخ، به اندازه کاوشگر مریخ نورد کنجکاوی (Curiosity) بوده و یک کاوشگر بدون سرنشین خواهد بود که از انرژی هسته ای استفاده خواهد کرد.

دراگون فلای به معنی سنجاقک است و با بهره از 8 موتور در اتمسفر تایتان به دنبال مولکول های آلی از جمله شواهدی مبنی بر اثبات وجود حیات در گذشته و حال روی این قمر خواهد گشت.

فرستادن یک کاوشگر رباتیک پرنده به فاصله 4.

1 میلیارد کیلومتری از زمین و انتظار داشتن از آن برای پرواز در اتمسفر متانی تایتان با دمای منفی 179 درجه سانتیگراد که آب را به یخ و به سختی گرانیت تبدیل می کند، ممکن است یک جاه طلبی بی نظیر به نظر برسد، اما از لحاظ مهندسی قابل تحقق است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناسا کاوشگر پرنده به قمر زحل می فرستد

ناسا کاوشگر پرنده به قمر زحل می فرستد