مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 تیر 1398 ساعت 08:432019-06-28اقتصادي

ظهور شغل های جدید در آینده نزدیک!


یک فعال حوزه کار معتقد است ظهور عصر تکنولوژی و فناوری های پیشرفته موجب ورود مشاغل جدید به بازار کار و از بین رفتن مشاغل قدیمی و سنتی می شود.

- عبداله مختاری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ورود مشاغل جدید به بازار کار اظهار کرد: تا چند سال آینده با ورود مشاغل جدید، بسیاری از مشاغل قدیمی حذف می شوند.

بخش اعظمی از این مشاغل سنتی هستند که از دیرباز از طریق پدران به فرزندان منتقل شده ولی امروز به دلیل عدم تمایل به ادامه راه پدران، دیگر خبری از آنها نیست و یا به تدریج در حال حذف شدن از بازار کار هستند.

وی افزود: با گسترش تکنولوژی و فناوری های نوین بیشتر مشاغل تحت تأثیر قرار می گیرند ولی در مورد برخی مشاغل به قدری بی توجه بوده ایم که علیرغم نیازی که به آنها داریم جای خالی این شغل ها در کشور دیده می شود.

مثلاً مقنی گری شغلی قدیمی است ولی حضور ایرانی ها در آن بسیار کم و عمدتاً دست اتباع بیگانه است ولی آیا یک ایرانی نمی تواند کار مقنی گری انجام بدهد که به راحتی حقوق اجتماعی افراد را زیر پا می گذاریم و کار را بی ارزش می کنیم تا قانون را دور بزنیم؟ به اعتقاد این فعال حوزه کار، ورود مشاغل جدید تا چند سال آینده اجتناب ناپذیر است و ممکن است بسیاری از شغل هایی که حتی به آنها نیاز داریم در خطر نابودی قرار بگیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظهور شغل های جدید در آینده نزدیک!

ظهور شغل های جدید در آینده نزدیک!