مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 تیر 1398 ساعت 16:082019-06-26پزشكي

ایران جزو پاک ترین کشورها از نظر هپاتیت C/ امید به درمان 90 درصد بیماران هپاتیت


معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: خوشبختانه کشور ایران از نظر بیماری هپاتیت C جزو پاک ترین کشورها است و میزان شیوعش کمتر از 0.

- 5 درصد در کل کشور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رضا ملک زاده ظهر امروز- 4 تیر ماه- در حاشیه بازدید از دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و مرکز کوهورت این شهر در جمع خبرنگاران به نقش آفرینی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در تحقیقات و پژوهش های علمی اشاره و اظهار کرد: تصمیم گرفتیم یکی از برنامه های پژوهشی و تحقیقاتی در رابطه با درمان بیماری هپاتیت C را در رفسنجان آغاز کنیم.

وی بیان کرد: در سطح ملی برنامه حذف هپاتیت C از ایران را داریم که در رفسنجان به صورت پایلوت اجرا می شود تا به طور کامل آن را در این شهرستان ریشه کن کنیم و سپس در کل کشور نیز کم کم آن را حذف کنیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: با مسئولین شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی و خیرین برنامه ریزی انجام شده تا به مدت 3 سال هپاتیت C را از رفسنجان حذف کنیم و برنامه ریزی های دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان و وزارت بهداشت در این راستا از هفته آینده در این شهرستان آغاز می شود.

ملک زاده علت انتخاب رفسنجان برای ریشه کن کردن و حذف هپاتیت C را وجود دانشگاه علوم پزشکی فعال وخیرینی دانست که می توانند در این زمینه کمک های به سزایی داشته باشن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران جزو پاک ترین کشورها از نظر هپاتیت C/ امید به درمان 90 درصد بیماران هپاتیت

ایران جزو پاک ترین کشورها از نظر هپاتیت C/ امید به درمان 90 درصد بیماران هپاتیت