مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 تیر 1398 ساعت 14:332019-06-26سياسي

کشاورزان برای «تل یونجه» تعهد کتبی داده اند


مدیر اداره میراث فرهنگی شهر داراب معتقد است: هر چند محوطه ی تاریخی «تل یونجه» در داراب حریم مصوب ندارد، اما این طور نیست که کشاورزان هر سال به طور دائم این محوطه را شخم بزنند، - مدیر اداره میراث فرهنگی شهر داراب معتقد است: هر چند محوطه ی تاریخی تل یونجه در داراب حریم مصوب ندارد، اما این طور نیست که کشاورزان هر سال به طور دائم این محوطه را شخم بزنند، از آن ها تعهد کتبی گرفته شده تا به این منطقه وارد نشوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در طول هفته گذشته، یکی از دوستدران میراث فرهنگی استان فارس، وضعیت محوطه ی تاریخی تُل یونجه را نامناسب ارزیابی کرده بود: به یُمن حضور دو کشاورز که یکی جو و گندم می کارد و دیگری امسال گُل برداشت می کند، تپه ی تل یونجه هر سال کوچک تر از قبل می شود و کسی نیست جواب آن را بدهد، به جز کشاورزانی که خاکش را بسیار مناسبِ کاشت و برداشت می دانند و میراثِ فرهنگی که هنوز حتی برای بررسی های اولیه وارد محوطه نشده اند.

از سوی دیگر زمانِ برداشت محصولات، ماشین آلات سنگین کشاورزی در این تپه رفت وآمد می کنند و در این میان قطعاً آسیب زیادی به لایه های باستانیِ باقی مانده در این محوطه تاریخی وارد می شود.

قبل از هر نوع تمهید حفاظتی، محوطه های تاریخی راثبت ملی می کنیم این در حالی است که داوود مرادی - مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان برای «تل یونجه» تعهد کتبی داده اند

کشاورزان برای «تل یونجه» تعهد کتبی داده اند