مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 تیر 1398 ساعت 13:332019-06-26اقتصادي

جای خالی غذاهای بومی محلی در منوی رستورانهای اردبیل


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: جای خالی غذاهای بومی محلی در منوی رستورانهای استان به ویژه در شهرهای گردشگرپذیر خالی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، صغری فرشی با بیان این مطلب افزود: متاسفانه اکثر رستوران ها و غذاخوری ها در سطح استان غذاهای بومی و محلی را در منوی غذایی خود جای نداده اند و این موضوع باید مورد توجه فعالان این بخش قرار گیرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: غذاهای محلی می تواند در جذب بیشتر مسافر و گردشگر به استان موثر باشد و توجه به این نکته برای ما حایز اهمیت است.

فرشی با اشاره به لزوم احیای مکتب مطبخ اردبیل، افزود: نقطه آغازین این حرکت توسط هتل لاله سرعین انجام گرفت که در آن برای میزبانی از میهمانان دو رویداد مهم بین المللی اجلاس کشورهای عضو اکو و مسابقات لیگ ملت های والیبال غذاهای بومی در منوی این هتل قرار گرفت.

وی اضافه کرد: غذاهایی مانند پیچاق قیمه که اخیرا به ثبت ملی رسید و سوتی پلو با خرما، قیصاوا، یارما آشی، و اوماج آشی از غذاهای بومی استان اردبیل است که جای خالی آنها در منوی غذای رستوران های اردبیل محسوس است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جای خالی غذاهای بومی محلی در منوی رستورانهای اردبیل

جای خالی غذاهای بومی محلی در منوی رستورانهای اردبیل