مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 تیر 1398 ساعت 13:232019-06-26بين الملل

بحران مصرف مخدرهای مصنوعی در سراسر جهان


سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد مصرف مخدرهای مصنوعی در سراسر جهان با مشاهده بحرانی کم سابقه در مناطقی از آفریقا افزایش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق بررسی سازمان ملل مصرف مخدرهای مصنوعی (اپیوییدهای مصنوعی) در جهان رو به افزایش است، مرگ و میر ناشی از اوردوز با این مواد مخدر در آمریکا بیشتر شده و بحران مصرف ترامادول در بخش هایی از آفریقا پدید آمده است.

اپیویید اصطلاح جامعی است که در برگیرنده عناصر مختلفی است که از افیون و تریاک گرفته تا مشتقاتی از جمله هرویین و مواد صنعتی از جمله فنتانیل و ترامادول را شامل می شود.

تعداد افرادی که در سال 2017 از مخدرهای مصنوعی مصرف کرده اند نسبت به سال 2016 حدود 56 درصد بیشتر بوده است.

همچنین در این گزارش آمده است: تولید جهانی کوکایین در سال 2017 به بالاترین رقم رسیده و رکورد سال قبل را حدود 25 درصد افزایش داده است.

مخدرهای مصنوعی از قبیل فنتانیل عامل اصلی مرگ و میر ناشی از اوردوز در آمریکا در سال 2017 بوده و با افزایش 13 درصدی به بیش از 47 هزار مورد رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروزنامه گاردین، در این گزارش آمده است: کشف و ضبط محموله های ترامادول در جهان از کمتر از 10 کیلوگرم در سال 2010 به حدود 9 تن در سال 2013 و 125 تن در سال 2017 رسیده است و این بحران به ویژه در غرب، مرکز و شمال آفریقا جدی تر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران مصرف مخدرهای مصنوعی در سراسر جهان

بحران مصرف مخدرهای مصنوعی در سراسر جهان