مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 تیر 1398 ساعت 13:082019-06-26پزشكي

پانسمان های حاوی نانو هیدروکسی آپاتیت بومی به فاز صادرات رسید


محققان یکی از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری یزد به فرمولاسیون تولید هیدروکسی آپاتیت کربناته دست یافتند و شرکت های فناور نیز با کاربرد آن در پانسمان های بند آورنده خون، - عکس آرشیوی است محققان یکی از شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری یزد به فرمولاسیون تولید هیدروکسی آپاتیت کربناته دست یافتند و شرکت های فناور نیز با کاربرد آن در پانسمان های بند آورنده خون، موفق به صادرات آن شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نانو هیدروکسی آپاتیت کربناته، نانو ساختاری است که توسط یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری یزد تولید می شود.

این ماده نانو ساختار به صورت گسترده به عنوان یک جایگزین مصنوعی برای برخی اجزای بدن مثل دندان و استخوان قابل استفاده است.

این محصول در یازدهمین جشنواره فناوری نانو معرفی شد که با استقبال قابل توجهی در بازار روبه رو شده و چندین شرکت در حوزه بهداشتی و غذایی خریدار این نانو ماده برای تولید آزمایشی محصولات خود بودند.

نانوهیدروکسی آپاتیت کربناته خریداری شده برای تولید دهان شوی، خمیردندان، کرم، وارنیش دندان و ماسک صورت مورد استفاده قرار گرفت و پس از موفقیت در آزمون های اولیه، این شرکت ها برای اخذ تاییدیه سازمان غذا و دارو اقدام کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پانسمان های حاوی نانو هیدروکسی آپاتیت بومی به فاز صادرات رسید

پانسمان های حاوی نانو هیدروکسی آپاتیت بومی به فاز صادرات رسید