مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 تیر 1398 ساعت 10:082019-06-26اقتصادي

نوبت بندی برنامه ای آب نداریم / پیش بینی 11 تا 20 درصدی افزایش مصرف آب


مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ضمن پیش بینی افزایش 11 تا 20 درصدی مصرف آب در تابستان سال جاری گفت: در هیچ کدام از شهرهای کشور نوبت بندی برنامه ای آب نداریم اما ممکن است کاهش فشار، - ترکیدگی یا از مدار خارج شدن تجهیزات وجود داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا حمیدرضا جانباز در همایش ملی سازگاری با کم آبی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه متوسط سرانه مصرف آب کشور 155 لیتر به ازای هر نفر در روز است، اظهار کرد: البته این عدد در استان های مختلف بسته به منابع آب در دسترس بیشتر یا کمتر است.

وی با بیان اینکه متوسط مصرف آب در کشور از بیش از 220 لیتر به ازای هر نفر در روز به 155 لیتر کاهش پیدا کرده است، گفت: البته هنوز مقایسه این عدد با سرانه آب در بسیاری از کشورها نشان می دهد که هنوز می توانیم در مصرف صرفه جویی کنیم.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور ادامه داد: در برخی از نقاط کشور همچنان شاهد این هستیم که از آب شرب برای آبیاری فضای سبز، منازل، شست وشوی غیرمجاز و حتی به عنوان جارو استفاده می شود.

لزوم استفاده از لوازم کاهنده مصرف جانباز با تاکید بر اینکه علاوه بر موضوع اطلاع رسانی باید از ابزار کاهنده مصرف هم استفاده شود، عنوان کرد: با نصب تجهیزات کاهنده فشار روی شیرهای آب مصرفی میزان مصرف حدود 30 درصد کاهش پیدا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوبت بندی برنامه ای آب نداریم / پیش بینی 11 تا 20 درصدی افزایش مصرف آب

نوبت بندی برنامه ای آب نداریم / پیش بینی 11 تا 20 درصدی افزایش مصرف آب