مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 تیر 1398 ساعت 18:532019-06-25بين الملل

طرح معامله قرن مانند طرح های قبلی به نتیجه نمی رسد


مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه با بیان اینکه طرح معامله قرن هم مانند طرح های قبلی موفق نمی شود و به نتیجه نمی رسد، گفت: ترامپ در وضعیت بسیار منزوی قرار دارد؛ - زیرا بسیاری از کشورهای دنیا نیز طرح معامله قرن را نپذیرفته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حمیدرضا دهقانی پوده، مدیرکل خاورمیانه وزارت خارجه در نشستی که به عنوان فلسطین و طرح آمریکایی معامله قرن برگزار شد، گفت: این اولین باری نیست که آمریکایی ها به دنبال این هستند تا موضوع فلسطین را حل و فصل کرده و به نوعی از صفحه جغرافیا پاک کنند.

تاکنون طرح های متعددی از سوی آمریکا و اسراییل مطرح شده که هدفش در اختیار گذاشتن خودمختاری به فلسطینی ها بوده است تا اینکه جنگ 1967 و در آن زمان قطعنامه 242 و پس از آن قطعنامه 238 تصویب شد.

وی افزود: یکی از بندهای اساسی این قطعنامه بر این نکته تاکید داشت که نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی فوراً باید از این سرزمین خارج شوند.

از آن تاریخ به بعد نیز مفاد طرح های صلح و سازش تحت عنوان بازگشت به مرزهای 1967 بود.

دهقانی پوده ادامه داد: از آن زمان تا کنفرانس مادرید طرح های متعددی مطرح شد که سرانجام در این کنفرانس طرح زمین در برابر صلح مطرح و بسیاری فریب این حرف را خورده و به سمت اسراییل و آمریکا رفتند و یک کنفرانس پر زرق و برقی را در مادرید برگزار کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح معامله قرن مانند طرح های قبلی به نتیجه نمی رسد

طرح معامله قرن مانند طرح های قبلی به نتیجه نمی رسد