مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 تیر 1398 ساعت 11:082019-06-25بين الملل

طرح صلح ترامپ برای خاورمیانه ترس های قدیمی لبنان را زنده می کند


در حال حاضر حضور حدود 470 هزار آواره و پناهنده فلسطینی در لبنان ثبت شده است که از زمان تشکیل رژیم صهیونیستی به این کشور آمده اند.

دولت لبنان نیز از همان ابتدا با اعطای تابعیت به فلسطینی ها مخالفت کرد، - اما طرح معامله قرن که بخش اقتصادی آن امروز (سه شنبه) در بحرین فاش خواهد شد سعی دارد تا با دادن چندین میلیارد دلار به لبنان مقامات آن را متقاعد به اسکان دائم فلسطینی ها در این کشور کند و همین مسأله ترس تاریخی آنها را زنده کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرگزاری رویترز در گزارشی درباره طرح صلح آمریکا برای فلسطین و رژیم صهیونیستی موسوم به معامله قرن و تأثیر آن بر لبنان نوشت: چشم انداز دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا درباره صلح در خاورمیانه دست بر روی نقطه ضعف لبنان گذاشته است، زیرا ترس آنها را نسبت به هر طرحی که باعث اسکان همیشگی پناهنده گان فلسطینی در لبنان می شود و توازن فرقه ای میان مسیحیان و مسلمانان را به هم می زند، زنده کرده است.

بخش اول طرح صلح کاخ سفید برای فلسطین و اسراییل بر تشویق به سرمایه گذاری 50 میلیارد دلاری در اراضی فلسطین و سه کشور همسایه آن از جمله لبنان تمرکز دارد.

لبنانی ها تا بدین لحظه با تمامی ایده های مطرح شده مخالفت کرده و معتقدند که هدف از دادن شش میلیارد دلار به لبنان متقاعد کردن آن به اسکان فلسطینی هایی اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح صلح ترامپ برای خاورمیانه ترس های قدیمی لبنان را زنده می کند

طرح صلح ترامپ برای خاورمیانه ترس های قدیمی لبنان را زنده می کند