مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 تیر 1398 ساعت 15:382019-06-24دانش

فرومون های جنسی حشرات برای مبارزه با آفات گیاهی تولید شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رسول رمضانی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری البرز در خصوص تولید فرومون های جلب کننده آفات اظهار کرد: - پژوهشگران پارک علم و فناوری البرز به منظور مبارزه با آفات باغی و گیاهی، موفق به تولید فرومون های جنسی حشرات در کشور شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رسول رمضانی، مدیر عامل شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری البرز در خصوص تولید فرومون های جلب کننده آفات اظهار کرد: هرگونه گیاهی یک نوع فرمون آفت مخصوص به خود را دارد و محققان این شرکت موفق شده اند مجوز 9 نوع فرمون جنسی برای مقابله با آفات در گیاهان را از سازمان اصلاح نباتات کشور اخذ کنند.

رمضانی با اشاره به اینکه وقتی آفت ها وارد تنه درختان می شوند دیگر امکان مقابله با این آفت ها به آسانی امکان پذیر نیست، گفت: تنها راه در این زمینه استفاده از فرومون های جنسی جلب کننده حشرات است که در هر هکتار به اندازه 15 تا 16 تله کار گذاشته می شود و با عمر مفید حداقل یک ماه می توان به مبارزه آفت ها رفت.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان این مطلب که این شرکت درزمینهٔ تولید فرومون های جلب کننده حشرات فعالیت می کند و این فعالیت برای اولین بار در کشور صورت گرفته است، افزود: فرومون ها موادی هستند که به میزان بسیار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرومون های جنسی حشرات برای مبارزه با آفات گیاهی تولید شد

فرومون های جنسی حشرات برای مبارزه با آفات گیاهی تولید شد