مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 تیر 1398 ساعت 13:432019-06-24دانش

دانشگاه علامه میزبان همایش بین المللی اربعین می شود


دبیر علمی همایش بین المللی اربعین با اشاره به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی ازاین همایش، از ارائه بیش از 80 چکیده مقاله به دبیرخانه این همایش خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر وحید شالچی، معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبایی و دبیر علمی همایش بین المللی اربعین با اعلام این خبر گفت: این همایش بین المللی با ابتکار دانشگاه علامه طباطبایی و با همکاری و مشارکت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ستاد اربعین و دانشگاه های متعدد کشور و دانشگاه کربلا برای سومین سال متوالی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ابتکار دانشگاه علامه طباطبایی در شکل گیری این همایش بین المللی افزود: این همایش با توجه به ظرفیت های علمی و پژوهشی، محوریت و مرکزیت دانشگاه علامه طباطبایی در حوزه علوم انسانی و اجتماعی و باهدف گسترش نگاه علمی به پدیده فرهنگی اربعین برگزار می شود.

دکتر شالچی با اشاره به اهمیت توجه به ادبیات و ابعاد مختلف علمی این پدیده فرهنگی از سوی جامعه دانشگاهی بیان داشت: پدیده اربعین پدیده فرهنگی پیچیده و سنت فرهنگی قدیمی و بااهمیتی است که به دلایل سیاسی و تاریخ استبدادی در عراق برای دهه ها مسدود بوده است و در عرصه جهانی نتوانسته بود شناسایی و اذعان بین المللی به دست بیاورد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه علامه میزبان همایش بین المللی اربعین می شود

دانشگاه علامه میزبان همایش بین المللی اربعین می شود