مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 خرداد 1398 ساعت 10:002019-06-20پزشكي

تشخیص سرطان پستان یک سال قبل از وقوع


هوش مصنوعی شرکت آب بی ام(IBM) قادر است با تجمیع و ترکیب تصاویر و سوابق پزشکی بانوان، وقوع سرطان پستان در آنان را یک سال زودتر تشخیص دهد.

- هوش مصنوعی شرکت آب بی ام(IBM) قادر است با تجمیع و ترکیب تصاویر و سوابق پزشکی بانوان، وقوع سرطان پستان در آنان را یک سال زودتر تشخیص دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از انگجت، شرکت آی بی ام از هوش مصنوعی فقط برای پیش بینی دیابت استفاده نمی کند.

محققان این شرکت یک مدل هوش مصنوعی توسعه داده اند که می تواند سرطان بدخیم پستان را یک سال زودتر و با دقت 87 درصدی که قابل مقایسه با رادیولوژیست ها است پیش بینی کند.

در حالی که در حال حاضر چند روش تشخیصی توسط هوش مصنوعی وجود دارد که به تصاویر ماموگرافی یا پرونده پزشکی بیمار متکی است، آی بی ام از هر دوی آنها استفاده می کند.

بنابراین نتیجه قابل اعتمادتری گزارش می دهد.

روش آی بی ام آموزش هوش مصنوعی با تصاویر ماموگرافی ناشناس مرتبط با زیست نشانگرها (بیومارکرها) مانند سابقه بارداری و داده های بالینی است که اجازه می دهد یک الگوریتم با دقت نسبتاً بالا ایجاد شود.

این الگوریتم می تواند احتمال تشخیص نادرست را با ایجاد ارتباط بین صفاتی مانند کمبود آهن و عملکرد تیرویید که در تصاویر پیدا نیست، کاهش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص سرطان پستان یک سال قبل از وقوع

تشخیص سرطان پستان یک سال قبل از وقوع