مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 خرداد 1398 ساعت 15:552019-06-18اقتصادي

اجرای طرح پایش عرصه های بیابانی فارس


معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس از اجرایی شدن طرح پایش عرصه های بیابانی در این استان با هدف کنترل و ممانعت از گسترش پدیده بیابان زایی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عبدالحسین یوسفی سه شنبه 28 خرداد، در همایش تخصصی بیابان زدایی در لارستان گفت: روند روبه گسترش بیابان ها و تهدیدات ناشی از این پدیده در عرصه های طبیعی موجب تنش های آبی چند سال اخیر و به دنبال آن کاهش سطح آب های زیر زمینی و زایش بیابان در بخشی از شهرستان های فارس شده است .

یوسفی از اجرای طرح پایش عرصه های بیابانی استان فارس با هدف کنترل و مهار پدیده بیابانزایی خبر داد و گفت: در این راستا فرایند گسترش روند بیابانی شدن و مساحت جدید بیابان ها بعد از دوره خشکسالی با همکاری کارشناسان و اساتید علوم منابع طبیعی و تحقیقاتی و کارشناسان اداره بیابان منابع طبیعی استان پایش شده و مناطق جغرافیایی هدف به لحاظ گستردگی این پدیده تحت کنترل قرار می گیرد .

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس ادامه داد: یک میلیون و 139 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی فارس، مناطق بیابانی است که 9 درصد مساحت استان را شامل می شود .

وی با بیان اینکه بیشترین سطح اراضی بیابانی استان در شهرستان های نیریز، زرین دشت، لامرد، لارستان، خنج، مهر و فراشبند واقع شده است، گفت: اجرای طرح مطالع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح پایش عرصه های بیابانی فارس

اجرای طرح پایش عرصه های بیابانی فارس