مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 خرداد 1398 ساعت 12:352019-06-18سياسي

تا نیمه نخست 99 نگرانی دارویی نداریم


طبق بررسی های صورت گرفته از امروز تا شش ماه ابتدایی سال 99 هیچ نگرانی در حوزه دارو در کشور وجود نخواهد داشت.

- وزیر بهداشت گفت: طبق بررسی های صورت گرفته از امروز تا شش ماه ابتدایی سال 99 هیچ نگرانی در حوزه دارو در کشور وجود نخواهد داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سعید نمکی در مراسم افتتاح شهرک دارویی برکت که امروز سه شنبه 28 خرداد برگزار شد، اظهار کرد: طی چند دهه گذشته ایران دستاوردهای چشم گیری در نظام سلامت داشته است.

در سال های گذشته در حوزه تأمین داروهای مورد نیاز کشور بیشتر به کشورهای خارجی متکی بودیم و تنها 25 درصد داروهای مورد نیاز خود را تولید می کردیم، اما امروز به جایی رسیدیم که 97 درصد از داروهای مورد نیاز کشور را تولید می کنیم.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه به جای تولید دارو باید به سمت ارتقای سلامت عمومی جامعه پیش رویم، گفت: اگر تمام درآمدهای کشور را روی هم بگذاریم، پاسخگوی نیاز دارویی بیماران نخواهیم بود و باید به سمت پیشگیری و سلامت عمومی حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: طبق بررسی های صورت گرفته از امروز تا شش ماه ابتدایی سال 99 هیچ نگرانی در حوزه دارو در کشور وجود نخواهد داشت.

ایران در اوج تحریم ها با اقتدار ایستاده و در عرصه های مختلف خودکفاست و تحریم های دشمن، این خودکفایی را رفته رفته بیشتر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تا نیمه نخست 99 نگرانی دارویی نداریم

تا نیمه نخست 99 نگرانی دارویی نداریم