مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 خرداد 1398 ساعت 12:102019-06-18پزشكي

گاهی سرپیری باید معرکه گرفت


هنگامی که انسان پا به عرصه کهنسالی می گذارد، رنگ و بوی زندگی کمی کم رنگتر و سردتر خواهد شد و دیگر خبری از آن شادابی دوران جوانی نیست.

نمی توان به راحتی دوید، - غذاهای مورد علاقه را با ولع و لذت خورد و حتی موهای سر نشان از گذر چندین سال می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هنگامی که انسان با پا گذاشتن به عرصه کهنسالی کاهش توان و شادابی خود را احساس می کند، ناخودآگاه افسرده شده و حس می کند که باید به عنوان موجودی منفعل در یک گوشه منتظر فرارسیدن مرگ باشد در صورتی که آنها نیز می توانند به روش بهتری چند سال باقی مانده را طی کنند و برای هر کاری از ضرب المثل سرپیری و معرکه گیری استفاده نکنند.

یک روانشناس سبک زندگی معتقد است که پوشیدن لباس های زیبا و رنگارنگ، گوش دادن به موسیقی های آرامش بخش، پیاده روی در زیباترین لحظات و حفظ کردن عادت های دوران جوانی یکی از اصل های لازم و اساسی در جلوگیری ازافسردگی در افراد پیر و ناتوان است.

محمد تقدیری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه بسیاری از افراد کهنسال دچار بیماری افسردگی و آلزایمر می شوند، مطرح کرد: بسیاری از افراد هنگامی که پا به عرصه پیری و کهنسالی می گذارند با کاهش توان جسمی احساس ضعف و ناتوانی می کنند اما بر حسب ذات فطری هر انسان سعی در نشان دادن توانا و شاداب بودن خود با حفظ عادت های دوران جوانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گاهی سرپیری باید معرکه گرفت

گاهی سرپیری باید معرکه گرفت