مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 خرداد 1398 ساعت 11:402019-06-18سياسي

اخلاق در زندگی فردی و اجتماعی آیت الله العظمی بروجردی بررسی شد


نوه آیت الله العظمی بروجردی با اشاره به مشی و رفتار اخلاقی بزرگوارانه و متواضعانه مرحوم آیت الله العظمی بروجردی با بیان اینکه از دید ایشان مرجعیت، - ریاست نبود بلکه خادمی مردم بود، تاکید کرد: ایشان معتقد بودند که روحانیت ماهی و مردم آب هستند و ما در داخل مردم قیمت داریم و بیرون از آن ها قیمتی نداریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آیت الله سیدمحمد علوی بروجردی، شامگاه دوشنبه، 27 خرداد ماه، در نشست بررسی اخلاق در زندگی فردی و اجتماعی آیت الله العظمی بروجردی که در بیت آن مرحوم در قم برگزار شد، گفت: در زمان حیات ایشان 11 سال بیشتر نداشتم و درک محدودی از وی دارم ولی به واسطه انتساب با ایشان هر کجا که می رفتیم ذکر ایشان بود و تمام حالات وی از سوی اصحاب و شاگردانشان بیان می شد و بنده قبل و بعد از طلبگی مصر شدم تا این موضوعات را گردآوری کنم و حتی زوایای پنهان مانده زندگی آن مرحوم را هم به دست آوریم.

وی افزود: مثل مرحوم بروجردی در دوران معاصر کمتر داریم چون مرجع وحیدی بوده که 15 سال مرجعیت عام شیعه را آن هم در دورانی پرحادثه برعهده داشته و به حق مشی و زندگی او فصلی از تاریخ ایران و شیعه ست و ارزیابی حرکت شیعه بدون وی ممکن نیست.

وی نظریه تقریب را داشت که این نظریه از درون شیعه بیرون رفت و به دنیای اسلام و حتی غیراسلام هم نفوذ یافت و این ویژگی در میان کم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اخلاق در زندگی فردی و اجتماعی آیت الله العظمی بروجردی بررسی شد

اخلاق در زندگی فردی و اجتماعی آیت الله العظمی بروجردی بررسی شد