مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 خرداد 1398 ساعت 09:552019-06-18اقتصادي

سهم کالاهای اساسی از دلارهای نفتی چقدر است؟


اعلام پرداخت 17 میلیارد دلار از درآمدهای نفتی برای تأمین کالاهای اساسی در سال گذشته، این سوال را ایجاد کرده که باتوجه به کاهش حداقل یک میلیون بشکه ای صادرات نفت در سال جاری، - آیا منابع جدید می تواند پاسخگوی تأمین 14 میلیارد دلار پیش بینی برای کالاهای اساسی باشد؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در قانون بودجه سال جاری تکلیف بر این است که دولت 14 میلیارد دلار از درآمدهای ارزی خود را برای تأمین کالاهای اساسی اختصاص دهد که البته تاکید بر تأمین آن با ارز ترجیحی (4200 تومانی) است؛ به گونه ای که برای معیشت مردم با تأثیر مثبت همراه باشد.

این در حالی است که با توجه به عدم موفقیت تخصیص ارز 4200 تومانی در سال گذشته، دولت برنامه خود را ساماندهی اختصاص ارز به کالاهای اساسی اعلام کرد و حتی مطرح شد که پرداخت ارز 4200 تومانی را در سال جدید متوقف کند؛ از این رو پیشنهادهایی به منظور جایگزینی روش قبلی اعلام شد که احتمال کوپنی شدن کالاهای اساسی از جمله آنها بود، ولی اعلام اخیر وزارت صنعت، معدن و تجارت بیانگر آن است که طرح کوپن گزینه بسیار کم رنگی خواهد بود.

اما رقم 14 میلیارد دلاری برای تأمین کالاهای اساسی در سال جاری در حالی در نظر گرفته شده که اعلام جدید سازمان برنامه و بودجه نشان از آن داشت که در سال گذشته حدود 17.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم کالاهای اساسی از دلارهای نفتی چقدر است؟

سهم کالاهای اساسی از دلارهای نفتی چقدر است؟