مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 خرداد 1398 ساعت 08:552019-06-18پزشكي

این موادغذایی، فشار خون را کاهش می دهند


دکترای علوم تغذیه و استادیار انستیتو تحقیقات تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که مصرف موز، سیر، سبزیجات و حبوبات در کاهش فشار خون موثرند، - برضرورت پرهیز از مصرف سوسیس، کالباس و انواع کنسروها در مبتلایان به فشار خون بالا تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مریم امینی گفت: به طور کلی سبزیجات به دلیل این که منابع بسیار خوبی از پتاسیم هستند، در کاهش فشار خون نقش موثری دارند، برای مثال سیب زمینی، قارچ و گوجه فرنگی نقش بسیار با اهمیتی در کنترل و کاهش فشار خون دارند.

وی ادامه داد: لازم است بدانید که فشار خون بالا بدون علامت است و شاید تا زمانی که منجر به بروز عوارض نشود، تشخیص داده نشود.

بنابراین برای پی بردن به فشار خون بالا باید به طور مستمرفشار خون را اندازه گیری کرد.

به گفته این استاد دانشگاه، با پیشگیری و کنترل این بیماری می توان از بروز عوارض، ناتوانی و مرگ و میر ناشی از آن به میزان قابل ملاحظه ای کاست.

وی با اشاره به این که کاهش وزن و حفظ وزن طبیعی از ارکان اساسی هر برنامه طراحی شده برای مقابله با فشار خون است، تاکید کرد: تحقیقات نشان داده است که افراد مبتلا به فشار خون بالا باید مصرف سدیم را کاهش داده و در عین حال مصرف پتاسیم و کلسیم را بالا برند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این موادغذایی، فشار خون را کاهش می دهند

این موادغذایی، فشار خون را کاهش می دهند