مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 خرداد 1398 ساعت 11:102019-06-17پزشكي

فعالیت 120 کارخانه داروسازی و 12 هزار داروخانه در کشور


سرپرست سازمان غذا و دارو با اعلام فعالیت 120 کارخانه داروسازی در کشور ، در عین حال تاکید کرد: نمی توان درهای کشور را به روی یافته های جدید دارویی بست؛ - چراکه پزشکان و بیماران به این دسته از داروها نیز نیاز دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدرضا شانه ساز در نشستی خبری با اشاره به سیاست های دارویی وزارت بهداشت و همچنین مباحث مطرح در زمینه ایجاد شفافیت در سازمان غذا و دارو، گفت: در دهه های گذشته داروسازی کشور از توان بالقوه خوبی برخوردار شده است و با وجود آنکه از سوی عده ای همیشه تلاش شده که تامین داروی مردم با مشکل مواجه شود، اما به دلیل پتانسیل موجود در کشور، این نقشه ها محقق نشده و مردم توانسته اند داروی مورد نیازشان را با بهترین کیفیت و قیمت دریافت کنند.

وی در توضیح ظرفیت های داروسازی کشور، نیز گفت: در حال حاضر 120 کارخانه داروسازی فعال، تولید دارو در کشور را انجام میدهند.

70 کارخانه مواد اولیه دارویی در کشور داریم و 56 شرکت توزیع و پخش سراسری داریم که دارو را با سرعت و قیمت یکسان در کشور توزیع می کنند.

12 هزار داروخانه نیز در زمینه عرضه دارو در سطح کشور فعالند.

نمی توان درها را به روی واردات بست شانه ساز افزود: با این چنین پتانسیلی، بالای 97 درصد داروهای مورد نیاز در کشور تولید می شود که البته عدد صحیح تر آن 99 درصد است و این تفاوت ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 120 کارخانه داروسازی و 12 هزار داروخانه در کشور

فعالیت 120 کارخانه داروسازی و 12 هزار داروخانه در کشور