مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 خرداد 1398 ساعت 15:002019-06-16پزشكي

تاثیر چاقی و کم تحرکی بر کبد چرب/هشدار نسبت به شیوع نگران کننده چاقی در ایران


معاون تحقیقات وزیر بهداشت همزمان با «روز بین المللیNASH »، کبد چرب را شایع ترین بیماری کبدی در ایران اعلام کرد و نسبت به افزایش شیوع آن به دلیل روند نگران کننده بی تحرکی و چاقی در کشور هشدار داد.

- معاون تحقیقات وزیر بهداشت همزمان با روز بین المللیNASH ، کبد چرب را شایع ترین بیماری کبدی در ایران اعلام کرد و نسبت به افزایش شیوع آن به دلیل روند نگران کننده بی تحرکی و چاقی در کشور هشدار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،افزایش نگرانی ها از شیوع فزاینده بیماری کبد چرب و هپاتیت مزمن ناشی از آن ( NAFLD وNASH ) به عنوان یک بیماری بالقوه خطرناک، اما کاملاً قابل پیشگیری، سبب شد که جهان شاهد نامگذاری 12 ژوئن به نام روز بین المللیNASH باشد.

هدف از نامگذاری روز بین المللیNASH که در 2018، اولین سال اجرا را تجربه کرد، جلب توجهات جهانی در میان جمعیت های عمومی، بیماران در معرض خطر، جامعه پزشکی، برنامه ریزان، مجریان سلامت همگانی و رسانه ها به اپیدمی این بیماری خاموش، افزایش آگاهی از علائم و عوامل و یافتن راه های بهتر برای تشخیص سریع تر و گزینه های مؤثرتر درمان آن است.

همچنین بر اساس اعلام مؤسسه جهانی کبد(GLOBAL LIVER INSTITUTE ) مستقر در واشنگتن دی سی ایالات متحده آمریکا و میزبان روز بین المللی NASH که هماهنگ کننده ده ها مرکز مرتبط با بیماری های کبد در سراسر جهان برای آموزش و حما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر چاقی و کم تحرکی بر کبد چرب/هشدار نسبت به شیوع نگران کننده چاقی در ایران

تاثیر چاقی و کم تحرکی بر کبد چرب/هشدار نسبت به شیوع نگران کننده چاقی در ایران