مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 خرداد 1398 ساعت 13:352019-06-16سياسي

انتقاد نخست وزیر اسبق انگلیس از طرح اسکاتلند برای برگزاری مجالس شهروندان


بعد از این که دولت اسکاتلند از اجرای طرحی برای تشکیل مجلسی تحت عنوان مجلس شهروندان در این کشور به منظور نظرخواهی از آنها درباره موضوعاتی همچون بریگزیت و آینده اسکاتلند خبر داد، - بعد از این که دولت اسکاتلند از اجرای طرحی برای تشکیل مجلسی تحت عنوان "مجلس شهروندان" در این کشور به منظور نظرخواهی از آنها درباره موضوعاتی همچون بریگزیت و آینده اسکاتلند خبر داد، نخست وزیر اسبق بریتانیا از این طرح انتقاد کرده و نسبت به تمرکز صرف این طرح بر موضوع استقلال اسکاتلند هشدار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گوردون براون، نخست وزیر اسبق انگلیس از طرح اخیر دولت اسکاتلند برای برگزاری مجلس شهروندان انتقاد کرده و آن را فاقد بلند پروازی دانست.

گوردون براون گفت که اگرچه تصمیم دولت اسکاتلند را برای برگزاری این مجلس ستایش می کند، اما هشدار می دهد اگر قرار باشد این طرح تنها با پرداختن به مساله استقلال اسکاتلند به اجرا درآید، کارآمد نخواهد بود.

به گفته براون که قبلا رهبر حزب کارگر بوده، برگزاری مجالس شهروندان می تواند خلاءهای موجود در نظام سیاسی را پر کند.

چند روز پیش دولت اسکاتلند اعلام کرد، 120 تن از عموم مردم به عنوان نماینده و به صورت تصادفی برای حضور در این مجلس انتخاب خواهند شد و نشست های این مجلس نیز طی 6 بار و در تعطیلات آخر هفته در فاصله پا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد نخست وزیر اسبق انگلیس از طرح اسکاتلند برای برگزاری مجالس شهروندان

انتقاد نخست وزیر اسبق انگلیس از طرح اسکاتلند برای برگزاری مجالس شهروندان