مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 خرداد 1398 ساعت 11:302019-06-16دانش

ساخت ربات دلتا در دانشگاه بیرجند


محققان دانشگاه بیرجند برای نخستین بار در شرق کشور، موفق به طراحی و ساخت ربات دلتا شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رضا پایان، دانشجوی کارشناسی مهندسی برق دانشگاه بیرجند با راهنمایی و سرپرستی مهندس رضا زارع عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه بیرجند و سیدحسین موسوی کارشناس آموزشی این دانشکده موفق به طراحی و ساخت ربات دلتا شدند.

بر اساس این گزارش، ربات های دلتا گونه ای از ربات های موازی هستند که از سه بازوی متصل به مفصل و تکیه گاه اصلی ساخته شده اند و مهم ترین ویژگی ربات های دلتا توانایی انجام حرکات دقیق و سریع با حداکثر ظرافت است.

ربات های دلتا با توجه به توانایی های منحصربه فرد و قیمت ارزان بهترین گزینه برای بسته بندی محصولات تولیدی در کارخانه ها است.

کاربردهای مستقیم و غیرمستقیم این ربات در عرصه های صنعتی، علمی، آموزشی و پزشکی حکایت از توانمندی و انعطاف این ربات دارد که تنوع درجات آزادی و قابلیت اتصال انواع گریپرهای صنعتی و پزشکی، کاربری این ربات را افزایش می دهد.

نوشتن برنامه طراحی اشکال هندسی توسط روان نویس متصل به آن، جابجا کردن اشیای سبک و کوچک با سرعت بالا، استفاده از سنسور موقعیت برای سنجیدن موقعیت دستگاه و اعمال دستورات کنترلی در صورت وارد آمدن اغتشاش و نصب دوربین برای تعقیب اجسام خاص از کاربردهای ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت ربات دلتا در دانشگاه بیرجند

ساخت ربات دلتا در دانشگاه بیرجند