مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 خرداد 1398 ساعت 09:062019-06-16اجتماعي

تشخیص بارداری «دلبر»؛ ماده یوزپلنگ پارک پردیسان هنوز زود است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، یوزپلنگ ایرانی گونه ای در خطر انقراض است، از این رو سازمان حفاظت محیط زیست در صدد نجات حیات این گربه سان ارزشمند برآمده که تکثیر مصنوعی یکی از راه هایی است که در پیش گرفته است که این کار را با همکاری متخصصان داخلی .

- مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حدود دو ماه پیش عملیات لقاح مصنوعی بر روی دلبر؛ ماده یوزپلنگ پارک پردیسان با موفقیت انجام شد و حالا منتظر نتیجه کار هستیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، یوزپلنگ ایرانی گونه ای در خطر انقراض است، از این رو سازمان حفاظت محیط زیست در صدد نجات حیات این گربه سان ارزشمند برآمده که تکثیر مصنوعی یکی از راه هایی است که در پیش گرفته است که این کار را با همکاری متخصصان داخلی و خارجی انجام داده و اکنون منتظر نتیجه است، البته ترجیح سازمان محیط زیست بر باردار شدن طبیعی دلبر است، اما در چند سال اخیر این مهم محقق نشده است.

کوشکی و دلبر دو یوزپلنگ نر و ماده ای هستند که به ترتیب 10 آذر 93 از پناهگاه حیات وحش میاندشت و 11 آذر 93 از ذخیره گاه زیست کره توران به پارک پردیسان تهران منتقل شدند، این دو گونه ارزشمند با هدف تکثیر در اسارت و انجام تحقیقات بر روی رفتار گربه سانان به این مکان منتقل شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص بارداری «دلبر»؛ ماده یوزپلنگ پارک پردیسان هنوز زود است

تشخیص بارداری «دلبر»؛ ماده یوزپلنگ پارک پردیسان هنوز زود است