مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 خرداد 1398 ساعت 23:352019-06-15سياسي

استقرار صلح انتخاب نیست بلکه یک الزام برای افغانستان و منطقه است


سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، در دیدار با حیات الله حیات والی قندهار با تاکید بر اهمیت صلح برای افغانستان گفت، در عین حال نباید انتخابات مورد بی توجهی قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمدرضا بهرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان طی سفر به قندهار، با حیات الله حیات والی قندهار دیدار و گفت وگو کرد.

وی با قدردانی از همکاری مقامات قندهار با سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این ولایت، مناسبات ایران و افغانستان را در طول دهه های گذشته از بهترین دوره های تاریخی روابط میان دو ملت خواند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل با تاکید بر الگوی روابط دولت با دولت به عنوان یک سیاست برگزیده شده از سوی ایران که مبتنی بر قاعده توجه و احترام متقابل به منافع دو کشور است، این رویکرد را مسیری برای رسیدن به هدف والاتر یعنی ایجاد پایداری مناسبات توصیف کرد.

بهرامی تصریح کرد که برای رسیدن به این هدف، لازم است درک متقابل از منافع یکدیگر را ارتقا داد.

وی تعامل و همکاری های منطقه ای و استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های همدیگر جهت حل مشکلات را مؤثر دانست و افزود: چابهار یکی از نمونه های موفق در قالب همکاری های دوجانبه و منطقه ای است که مبتنی بر درک مشترک از مسیری رو به پیشرفت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقرار صلح انتخاب نیست بلکه یک الزام برای افغانستان و منطقه است

استقرار صلح انتخاب نیست بلکه یک الزام برای افغانستان و منطقه است