مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 خرداد 1398 ساعت 12:102019-06-15پزشكي

تجویز 300 قلم از داروها نیازی به نسخه ندارد/قیمت دارو در ایران ارزان است


رییس دهمین همایش داروسازی بالینی ایران با بیان اینکه در حال حاضر 300 قلم دارو برای تجویز نیاز به نسخه ندارند، گفت: داروساز باید با عوارض داروها آشنا باشد و اطلاعات دارویی را به بیمار ارائه دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خیراله غلامی در آستانه برگزاری دهمین همایش داروسازی بالینی ایران که از 29 تا 31 خرداد 98 در مرکز همایش های رازی برگزار می شود، افزود: نقش داروسازان در تجویز دارو برای بیمار از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی با عنوان این مطلب که در حال حاضر 300 قلم دارو برای تجویز نیاز به نسخه ندارد، ادامه داد: داروساز باید با عوارض داروها آشنا باشد و اطلاعات دارویی را به بیمار ارائه دهد.

این استاد دانشگاه، در پاسخ به این سوال که وضعیت مصرف دارو در ایران چگونه است، گفت: مردم ما هم بی پروا دارو مصرف می کنند، هم از مصرف دارو خیلی می ترسند.

غلامی ادامه داد: کافی است در مورد یک دارو گفته شود که مشکل دارد و همین مسئله باعث قطع دارو از سوی بیمار می شود، در حالی که این تصمیم بدون اطلاع و آگاهی درست نیست.

بنابر اعلام روابط عمومی برگزاری این همایش، وی افزود: در عین حال ما جامعه ای هستیم که وقتی یک نفر به ما برای مصرف یک دارو توصیه ای می کند، آن را می پذیریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجویز 300 قلم از داروها نیازی به نسخه ندارد/قیمت دارو در ایران ارزان است

تجویز 300 قلم از داروها نیازی به نسخه ندارد/قیمت دارو در ایران ارزان است