مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 خرداد 1398 ساعت 12:062019-06-15پزشكي

تجویز 300 قلم دارو بدون نسخه/واکنش ایرانی ها به مصرف دارو


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، خیراله غلامی در آستانه برگزاری دهمین همایش داروسازی بالینی ایران که از 29 تا 31 خرداد 98 در مرکز همایش های رازی برگزار می شود، - رییس دهمین همایش داروسازی بالینی ایران، گفت: در حدود 300 قلم دارو در کشور بدون نسخه تجویز می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، خیراله غلامی در آستانه برگزاری دهمین همایش داروسازی بالینی ایران که از 29 تا 31 خرداد 98 در مرکز همایش های رازی برگزار می شود، افزود: نقش داروسازان در تجویز دارو برای بیمار از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار است.

وی با عنوان این مطلب که در حال حاضر 300 قلم دارو برای تجویز نیاز به نسخه ندارد، ادامه داد: داروساز باید با عوارض دارو ها آشنا باشد و اطلاعات دارویی را به بیمار ارائه دهد.

استاد دانشکده داروسازی، در پاسخ به این سوال که وضعیت مصرف دارو در ایران چگونه است، گفت: مردم ما هم بی پروا دارو مصرف می کنند، هم از مصرف دارو خیلی می ترسند.

غلامی ادامه داد: کافی است در مورد یک دارو گفته شود که مشکل دارد و همین مسئله باعث قطع دارو از سوی بیمار می شود، در حالی که این تصمیم بدون اطلاع و آگاهی درست نیست.

وی افزود: در عین حال ما جامعه ای هستیم که وقتی یک نفر به ما برای مصرف یک دارو توصیه ای می کند، آن را می پذیریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجویز 300 قلم دارو بدون نسخه/واکنش ایرانی ها به مصرف دارو

تجویز 300 قلم دارو بدون نسخه/واکنش ایرانی ها به مصرف دارو