مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 خرداد 1398 ساعت 10:002019-06-15پزشكي

دختران 2 برابر پسران در زمان امتحان دچار استرس می شوند


یک روانشناس معتقد است دختران 2 برابر پسران در زمان امتحان دچار استرس و اضطراب می شوند، چرا که آنها مسئولیت پذیرتر هستند و بیشتر نتیجه امتحان برایشان مهم است و متأسفانه این استرس بر روی عملکرد آنها تأثیر می گذارد.

- فایق یوسفی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با رسیدن زمان امتحانات دانش آموزان و دانشجویان شرایط استرس زایی را تجربه می کنند، اضطراب امتحان پدیده ایی است که موجب شده تعداد زیادی از دانش آموزان و دانشجویان در زمان امتحان دچار مشکل شوند.

وی تصریح کرد: فردی که از نتیجه امتحان هراس و وحشت داشته باشد دچار یک سری نشانه های جسمی و روانی از جمله تپش قلب، وزوز گوش، تاری دید، خشکی دهان، تنگی نفس و احساس تهوع و استفراغ خواهد شد.

روانشناس و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بیان کرد: وجود اندکی اضطراب می تواند تأثیر مثبتی بر فرآیند و تحول بخشی از زندگی انسان داشته باشد و فرصتی را برای افراد فراهم کند تا مکانیزم های سازشی خود را در صورت مواجه شدن با منابع اضطراب زا گسترش دهد.

یوسفی با بیان اینکه این اضطراب نه تنها هیچ ضرری برای رشد انسان ندارد بلکه امری سازنده و مفید است، افزود: در حالت غیرطبیعی یک نوع اضطراب مرضی (منفی) وجود دارد که عامل بسیاری از اختلالات شناختی، بدنی، ترس های غیرموجه و وحشت زدگی ها است و موجب م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دختران 2 برابر پسران در زمان امتحان دچار استرس می شوند

دختران 2 برابر پسران در زمان امتحان دچار استرس می شوند