مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 خرداد 1398 ساعت 09:002019-06-15اقتصادي

کاهش حیات دریایی اروپا بر اثر تغییرات اقلیمی


یک مطالعه پیش بینی کرده که آب های اروپا به دنبال گرمایش بیشتر، 30 درصد از حیات دریایی و آسیب پذیر اقیانوسی را از دست می دهند که این عامل خطر در کنار صید بی رویه ماهی ها می تواند معیشت و امنیت غذایی مردم ساحل نشین را به خطر بیندازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، براساس یکی از جامع ترین مطالعات جهانی که در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم آلمان (PNAS) منتشر شده، اقیانوس های زمین به ازای هر یک درجه گرمایش زمین، پنج درصد از جانداران دریایی خود را حتی بدون در نظر گرفتن تاثیرات گسترده ماهیگیری از دست می دهد.

با گرم شدن اقیانوس ها ماهی ها به سمت قطب های خنک تر می روند و گونه های بزرگتر به دلیل گرمای زیاد با کاهش شدید جمعیت مواجه می شوند.

یک گزارش جدید که طرح های کلی جهانی در آن حاکی از کاهش شدید زیست توده های اقیانوسی با افزایش گرمایش زمین است، در نظر دارد تا تصویری روشن از چگونگی به خطر افتادن ساختار و عملکرد اکوسیستم های ما در اقیانوس ها را با افت ناگهانی شرایط اقلیمی نشان دهد.

بر اساس این گزارش، اگر چه افزایش دمای جهانی منجر به کاهش شدید و توزیع مجدد حیات دریایی در کل آب های جهان شده اما این تغییرات در آبهای اروپا بیش از هر جای دیگری احساس شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش حیات دریایی اروپا بر اثر تغییرات اقلیمی

کاهش حیات دریایی اروپا بر اثر تغییرات اقلیمی