مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 خرداد 1398 ساعت 10:402019-06-12پزشكي

با این آنتی بیوتیک با آکنه و سکته خداحافظی کنید


دانشمندان انگلیسی اخیراً دریافته اند یک داروی آکنه می تواند از حملات قلبی و سکته مغزی جلوگیری کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، دانشمندان دانشگاه کمبریج (University of Camidge) و کالج سلطنتی لندن (King s College London) در مطالعه اخیرشان به این نتیجه رسیده اند که داروی درمان آکنه مینوسایکلین (minocycline) با جلوگیری از تصلب شرایین از بروز حملات قلبی و سکته مغزی جلوگیری می کند.

تصلب شرایین هنگامی رخ می دهد که کلسیم در عروق انباشته می شود و این موضوع باعث می شود که جریان خون به اندام های حیاتی محدود شود.

تَصَلُّبِ شَرایین یا سختاک سرخرگ ها آترواسکلروزیس(atherosclerosis) نام یک بیماری در رگ ها و نوعی آرتریواسکلروزیس است که با رسوب لیپید و کلسترول کم چگال بر روی دیواره داخلی سرخ رگ های با قطر متوسط و بزرگ، مشخص می گردد.

طی این مطالعه دانشمندان دریافتند مولکول های موجود در آنتی بیوتیک مینوسایکلین می توانند مسیری را که باعث انباشته شدن کلسیم در شریان ها می شود، مسدود کند.

پزشکان این دارو را اغلب برای درمان آکنه تجویز می کنند اما طی این مطالعه دانشمندان با آزمایش بر روی موش ها دریافتند این آنتی بیوتیک تأثیر قابل توجهی در جلوگیری از تشکیل پلاک در موش هایی که در معرض خطر سکته هستند، دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با این آنتی بیوتیک با آکنه و سکته خداحافظی کنید

با این آنتی بیوتیک با آکنه و سکته خداحافظی کنید