مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 خرداد 1398 ساعت 13:352019-06-08پزشكي

ریتالین؛ اعتیاد در لباس هوشیاری و تمرکز


رییس اداره مشاوره معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: استفاده از داروهای محرک آمفتامینی نظیر ریتالین دروازه ورود به اعتیاد و ترک آن بسیار دشوارتر از مواد مخدر است.

- علیرضا نیکزاد در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به در پیش رو بودن ایام امتحانات دانشجویان و رواج باور غلط چون افزایش هوشیاری و کاهش پر خوابی فرد توسط قرص ریتالین اظهار کرد: این دارو مسیر ورود به اعتیاد و عامل بسیاری از مشکلات روحی و روانی از جمله کاهش سطح هوشیاری و تخریب سلول های مغزی است و تبلیغات آن فاقد مبنای صحیح علمی و تحت تأثیر القای غلط دوستان و افراد سودجو صورت می گیرد.

وی در خصوص استفاده از ریتالین در شب های امتحان به منظور افزایش هوشیاری، گفت: به رغم تصور بسیاری از جوانان که گمان می کنند قرص هایی چون ریتالین بی خطر هستند و عواقب و بدنامی مواد مخدر را ندارند؛ باید تاکید کرد که استفاده از آن اعتیاد آور و دارای عوارض سو جدی است.

وی با اشاره به اینکه ترک کردن داروهای محرک آمفتامینی نظیر ریتالین، بسیار سخت تر و پیچیده تر از سایر مواد مخدر است، اظهار کرد: استفاده کوتاه مدت ریتالین منجر به نیاز بدن فرد مصرف کننده به دوزهای بالاتر این دارو شده و در نهایت در برخی موارد به استفاده از مواد مخدر منتهی می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریتالین؛ اعتیاد در لباس هوشیاری و تمرکز

ریتالین؛ اعتیاد در لباس هوشیاری و تمرکز