مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 خرداد 1398 ساعت 11:352019-06-08سياسي

قربانیان خشونت نامریی


خشونت علیه مردان؛ پدیده ای ناملموس و غریبی است که به دلیل ترس از تمسخر، قضاوت آشنایان و اطرافیان یا مسائل اجتماعی و فرهنگی، مردان قربانی را به سکوت وامی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اوریانا فالاچی در کتاب جنس ضعیف به جزیره سوماترا در کشور اندونزی اشاره کرده است که جامعه ای مادر سالار دارد، در این جزیره زنان همه کاره اند، تمام دارایی ها مانند زمین، برنج و خانه توسط دختران به ارث می رسد، نام خانوادگی فرزندان از مادرشان گرفته می شود، دامادها پس از ازدواج به خانه پدری عروس رفته و با آن ها زندگی می کند، جهیزیه نیز بر اساس میزان تحصیلات و شغل داماد توسط خانواده عروس تعیین می شود.

در جزیره سوماترا زنان ارباب هستند و مردان به شدت مورد خشونت کلامی، رفتاری و هنجاری قرار می گیرند، مردان به این موضوع راضی هستند و این حجم از خشونت را حق خود می دانند، هر وظیفه ای که در اجتماع ما برای مرد تعریف شده در دنیای آن ها برای زن در نظر گرفته شده است و حتی مادری که صاحب پسر می شود، احساس ناراحتی می کند.

اما کشور ما از دیرباز با جامعه ای سنتی و مردسالار روبه رو بوده و مردان مسئول خانواده و جامعه هستند، مردان جنسی قوی شمرده می شوند و انتظارات از آن ها بالا است با این حال خشونت علیه مردان در ایران نیز وجود دارد، اینجا اگرچه فرهنگ مادر سالار حاکم نیست اما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قربانیان خشونت نامریی

قربانیان خشونت نامریی