مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 خرداد 1398 ساعت 11:102019-06-08بين الملل

بیمناک از تسلط چین؛ مردم هنگ کنگ علیه لایحه استرداد ایستاده اند


معرفی لایحه استرداد بحث و مناقشات زیادی در هنگ کنگ بوجود آورده است؛ سیاستمداران تحصن کردند و به مناقشه بر سر این لایحه پرداختند، پرستاران، - معلمان و در کل تمام مردم بیانیه های اعتراضی صادر کردند و حتی دولت خود را برای اعتراضات بیشتر که احتمالا بزرگترین آن در روز یکشنبه باشد، آماده کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، خشم مردمی نسبت به این لایحه که استرداد بازداشت شدگان به چین را ممکن می سازد، رو به افزایش است.

منتقدان بر این باورند این لایحه ساکنان این منطقه نیمه خودمختار را در اختیار نیروهای امنیتی و دادگاه هایی می گذارد که در کنترل حزب کمونیست چین است.

در همین راستا قرار است روز یکشنبه اعتراضاتی علیه این لایحه برگزار شود.

گفته می شود این تظاهرات بزرگترین تظاهرات پس از اعتراضات جنبش چتر حامی دموکراسی باشد که پنج سال قبل منجر به تعطیلی بخش هایی از هنگ کنگ شد.

وانگ چوی فونگ که یک چالش اعتراضی آنلاین آغاز کرده و تاکنون توانسته است بیش از شش هزار امضا جمع کند، می گوید: این قانون به چین اجازه می دهد که هر کس را که بخواهد تحویل بگیرد.

این اقدام دیوانگی است.

در حال حاضر مبارزه علیه این لایحه به جدی ترین مسئله میان مردم و مقامات بعد از اعتراضات چتر در سال 2014 برای درخواست انتخابات آزاد، تبدیل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیمناک از تسلط چین؛ مردم هنگ کنگ علیه لایحه استرداد ایستاده اند

بیمناک از تسلط چین؛ مردم هنگ کنگ علیه لایحه استرداد ایستاده اند