مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 خرداد 1398 ساعت 12:402019-06-06پزشكي

درباره یکی از رویشگاه های غنی گیاهان دارویی


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان وبلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان یکی از رویشگاه های غنی گیاهان دارویی منحصر به فرد است به گونه ای که شرایط آب و هوایی و ژئومورفولوژیکی این استان سبب سازگاری و وجود گونه های مربوط به رویشگاه های خاص این ناحیه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، عبدالباسط پاکزاد، افزود: گیاهان از ابتدای تمدن بشر تاکنون کاربردهای متنوعی داشته اند، گروهی به عنوان ماده غذایی تأمین کننده نیازهای تغذیه ای هستند، گروهی هم خاصیت دارویی داشته و تسکین دهنده بیماری های جسمی هستند.

وی بیان کرد: گیاهان دارویی اگرچه از دیرباز برای آدمیان آشنا و در بسیاری از مواقع مرهم دردهای بشر بوده، اما پیشرفت های علمی و فناوری در دو دهه اخیر، اهمیت و نقش سازنده گیاهان دارویی در تأمین نیازهای بشر به ویژه در حیطه دارو و درمان را دوچندان کرده است.

پاکزاد اظهار کرد: با توجه به عوارض جانبی ناشی از استفاده داروهای شیمیایی، بیشتر کشورهای دنیا به داروهای گیاهی و گیاه درمانی رو آورده اند، تا جایی که 80 درصد داروهای عرضه شده در برخی کشورها منشاء گیاهی و طبیعی دارد.

وی گفت: بهره برداری از این گیاهان هنوز آن گونه که در کشورهای توسعه یافته معمول است در کشور ما مورد توجه قرار نگرفته که علت آن می تواند ناآگاهی مردم از خواص این گیاهان باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درباره یکی از رویشگاه های غنی گیاهان دارویی

درباره یکی از رویشگاه های غنی گیاهان دارویی