مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 خرداد 1398 ساعت 11:252019-06-05پزشكي

احتمال مرگ زودرس اولین نوزادان مهندسی ژنتیکی شده دنیا


دوقلوهای چینی که برای اولین بار در تاریخ توسط یک پزشک چینی در رحم مادر برای ایمن شدن در برابر ایدز تحت روش ویرایش ژن کریسپر قرار گرفتند احتمالاً دچار مرگ زودرس شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از انگجت، اولین نوزادان مهندسی ژنتیک شده در جهان نباید انتظار عمر بلندی داشته باشند.

جیانکوی هه دانشمند چینی در سال 2018 ادعا کرد که از ابزار ویرایش ژن موسوم به کریسپر کس 9 (CRISPR-Cas9) برای غیر فعال کردن ژن CCR5 در جنین دختران دوقلو به نام لولو (Lulu) و نانا (Nana) استفاده کرده است.

وی گفت این دوقلوها از ابتلاء به ویروس اچ آی وی محافظت خواهند شد.

در حال حاضر یک تحقیق منتشر شده در مجله Nature Medicine نشان می دهد که او ممکن است با این کار عمر این دو کودک را کاهش داده باشد.

محققان دانشگاه کالیفرنیا برکلی پرونده های دی ان ای و مرگ بیش از 400 هزار داوطلب در زیست بانک بریتانیا را که یک پایگاه داده بزرگ ژنتیکی است تجزیه و تحلیل کردند.

هنگامی که آنها دی ان ای را با پرونده های مرگ مقایسه کردند، کشف کردند که افرادی که دارای دو ژن CCR5 غیر فعال هستند، 20 درصد سریع تر از بقیه جمعیت نمونه جان خود را از دست داده اند.

دلیل این امر ممکن است این باشد که افراد مبتلا به جهش CCR5 بیشتر به بیماری هایی مانند ویروس نیل غربی (میکروارگانیسمی که باعث شیوع بیماری های مرگبار در اسب ها، پرن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال مرگ زودرس اولین نوزادان مهندسی ژنتیکی شده دنیا

احتمال مرگ زودرس اولین نوزادان مهندسی ژنتیکی شده دنیا